top of page
חיפוש

SAP רכשה את חברת QUALTRICS, ימים ספורים לפני ה-IPO

חברת SAP הודיעה היום (שבת) כי היא קונה את חברת Qualtrics International תמורת 8 מיליארד דולר במזומן, ובכך היא מונעת את הרישום של החברה בשוק המניות המתוכנן. החברה מתמחה בסקירת הצרכנים באינטרנט.

העסקה המוסכמת, הגדולה ביותר של SAP מאז רכשה את חברת קונקור לניהול הנסיעות וההוצאות ב -2013 ב -8.3 מיליארד דולר, מגבירה את הרחבת ההנהלה של ביל מק'דרמוט לתוך מערכת ניהול קשרי לקוחות (CRM), שמטרתה לסייע לחברות לנהל את הכספים, הלוגיסטיקה והמשאבים האנושיים שלהן.


חברת Qualtrics אוספת משוב ונתונים על לקוחות, עובדים, מוצרים ומותגים עבור 9,000 עסקים ברחבי העולם, ומספקת תובנות בזמן אמת החיוניות בעולם הדיגיטלי. מק'דרמוט אמר כי זה ייתן ל- SAP יתרון על פני המתחרים, כי הוא עדיין הסתמך על crunching לאחור מבט דמויות כגון אלה עבור לקוחות churn.


חברת Qualtrics משלימה את תיק התוכנה שלה ומגדילה את חלקה בתוכנות מנוי מבוססות ענן, הוסיף מק'דרמוט בראיון. המתחרים של SAP כוללים את Salesforce ו- Oracle Corp.

עבור Qualtrics, העסקה מסמנת תוצאה דרמטית ימים ספורים לפני שהחברה בת ה -16 הייתה אמורה להנפיק הנפקה ראשונה לציבור קטנה יותר של מניות. מנכ"ל חברת Qualtrics, רייאן סמית ', המחזיק בכ -40% מהחברה עם אחיו ואביו, אמר בראיון שהעריך כי ההנפקה תעריך את החברה לפחות ב -6 מיליארד דולר.


חברת Qualtrics צופה שההכנסות יעלו על 400 מיליון דולר השנה, ויעלו צמיחה של למעלה מ -40%, לא כולל סינרגיות פוטנציאליות שעשויות לנבוע מהיותה חלק מ- SAP. סמית אמר כי העסק היה בעקביות תזרימי מזומנים חיוביים.

לעומת זאת, SAP צופה כי סך ההכנסות יגדל השנה ב -7.5% ל -8.5% ליותר מ -28 מיליארד דולר - אם כי המוצרים החדשים מבוססי הענן שלהם משיגים שיעורי צמיחה דומים לאלה של Qualtrics.

bottom of page