top of page
חיפוש

יבמ רכשה את רד האט תמורת 34 מיליארד דולר

יבמ הודיעה היום כי היא הסכימה לרכוש את חברת התוכנה האמריקנית Red Hat תמורת 34 מיליארד דולר, כולל חוב, שכן היא מבקשת לגוון את החומרה הטכנולוגית שלה עם מוצרים ושירותים בשולי רווח גבוהים יותר.

העסקה היא ללא ספק הרכישה הגדולה ביותר של יבמ. היא מדגישה את מאמציה של IBM, מנכ"ל ג'יני רומטי, להרחיב את היצע המנויים של החברה, שכן היא עומדת בפני האטה במכירות התוכנה ובביקוש הולך וגדל לשרתים מיינפריים.

"הרכישה של Red Hat היא מחליף משחקים ... יבמ תהפוך לספקית הענן ההיברידית מס '1 בעולם, ותציע לחברות את פתרון הענן הפתוח היחיד שיפתח את הערך המלא של הענן עבור העסק שלהן", אמר רומטי בהצהרה .

יבמ, בעלת שווי שוק של 114 מיליארד דולר, תשלם 190 דולר למניה במזומן עבור רד האט, פרמיה של 62% למחיר הסגירה של יום שישי.

נוסדה בשנת 1993, Red Hat מתמחה במערכות ההפעלה לינוקס, הסוג הנפוץ ביותר של תוכנות קוד פתוח, אשר פותחה כחלופה תוכנה קניינית שנעשו על ידי מיקרוסופט.

משרדיה הראשיים של Raleigh, צפון קרוליינה, מחייבים עמלות ללקוחותיה עבור תכונות מותאמות אישית, תחזוקה ותמיכה טכנית, ומציעים ל- IBM מקור רווחי להכנסות המנויים.

הרכישה מדגימה כיצד חברות טכנולוגיה ישנות יותר פונות לעסקאות כדי להשיג סולם ולהפחית את התחרות, במיוחד במחשוב ענן, שבו לקוחות המשתמשים בתוכנות ארגוניות מבקשים לחסוך כסף על-ידי איחוד קשרי הלקוחות שלהם.

יבמ מקווה שהעסקה תעזור לה להתעדכן עם Amazon.com, Alpha ו- Microsoft בעסקי הענן שצומחים במהירות. מניית יבמ איבדה כמעט שליש מערכן בחמש השנים האחרונות, ואילו מניות רד האט עלו ב -170% באותה תקופה.

bottom of page