top of page
חיפוש

כיצד עובדת מערכת סינון אתרים webtitan

עודכן: 4 באוג׳ 2020

שירות WebTitan של TitanHQ הוא פתרון סינון אינטרנט שעוזר לעסקים לשלוט בתוכן באינטרנט שניתן לגשת אליו על ידי העובדים, אך כיצד פועלת WebTitan וכיצד יכול הפתרון לשפר את מצב האבטחה של הארגון?

מדוע מסנני אינטרנט נחוצים?

עסקים רבים בוחרים ליישם פתרון סינון אינטרנט כדי למנוע מעובדים גישה לתוכן אינטרנט לא הולם כגון פורנוגרפיה או כדי להפסיק את השימוש במחשבים בעבודה כדי להוריד תכנים לא חוקיים כגון סרטים פיראטים, מוסיקה ותוכניות טלוויזיה. מסנן אינטרנט מבוסס קטגוריה מאפשר לעסקים לחסום סוגים מסוימים של תוכן אינטרנט בקלות, כגון חומר למבוגרים ושירותי P2P (שיתוף קבצים באתר). בעוד מסנני תוכן יכולים להשיג מטרות אלה, התפקיד החשוב יותר של מסנני אינטרנט היא לחסום איומים מבוססי אינטרנט כגון תוכנות זדוניות ואתרי פישינג. עסקים רבים בוחרים לפרוס את WebTitan כדי לחסום את האיומים הללו.

איך עובד WebTitan? WebTitan Cloud הוא פתרון סינון אינטרנט המבוסס ב- 100% על ענן, המשמש כמחיצה בין משתמשי הארגון לבין האינטרנט. כאשר משתמש הקצה מנסה לגשת לכתובת אתר מסוימת שאינה מפרה את מדיניות השימוש המקובלת של הארגון, הבקשה מכובדת. כיון שהפתרון מבוסס על טכנולוגיה של DNS FILTERING אין זמן חביון, המהירות שבה האתר נטען זהה לזו שלא קיים מנגנון סינון.

כאשר נעשה ניסיון לגשת לדף אינטרנט, בקשת ה- DNS נשלחת אל WebTitan Cloud, שקובעת אם יש לאפשר או לדחות את הבקשה ללא ידיעת המשתמש. אם המשתמש מנסה לגשת לאתר הימורים וקטגורית הימורים חסומה באמצעות WebTitan Cloud, המשתמש יקבל הודעה שהבקשה נדחתה והגישה לאתר תימנע.


כיצד WebTitan חוסם גישה לאתרים זדוניים?

כיצד קובעת WebTitan אילו כתובות אתר הן תקינות ואילו מהן הן זדוניות, וכיצד הבדיקה מתבצעת בזמן אמת?

כדי לחסום אתרים זדוניים, WebTitan משתמשת בגישה מבוססת קהל, ומקבלת זרם קבוע של כתובות אתרים לניתוח. כתובות האתרים מגיעות ממבקרים באופן פעיל ברשת גלובלית של לקוחות, באמצעות שווקים בעלי תעבורה גבוהה, כגון ניתוחים למנויים, אבטחת רשתות, IOT וטכנולוגיה של מודעות.

תעבורה זו משמשת לאימון מערכות הלמידה הממוחשבות של WebTitan כדי לאתר, לפקח ולסווג את האיומים. באמצעות כלי בית וצד שלישי, WebTitan מבצע ניתוח של קישורים, תוכן סטטי, היוריסטי וניתוח התנהגותי אנומליה כדי לסווג איומים.


כאשר איומים מזוהים, צוות WebTitan בונה פרופילים, בודק ומאמת את האיומים האלה. לאחר אימות האיומים, הם חסומים עם תוצאות שגויות המשמשות לאימון המערכת כדי לשפר את הדיוק העתידי.

בניגוד למערכות מבוססות DNS רבות, אשר פועלות רק ברמת הדומיין, WebTitan פועלת ברמת הנתיב ומסוגלת לחסום דפי אינטרנט נפרדים במקום תחומים שלמים.


רוב כתובות האתרים הזדוניות במסד הנתונים של WebTitan מסומנות כזדוניות ברמת הנתיב - 99.7% מהכתובות מבוססות IP ו- 88.35% מכתובות אתר שאינן מבוססות IP.

שירות WebTitan מבצע בדיקות של אתרי אינטרנט שהיו מסומנות כזדוניות כדי לקבוע אם הם עדיין מכילים תוכנות זדוניות או איומים אחרים. WebTitan בוחנת מחדש עד 300,000 אתרים כדי לבדוק אם הם עדיין נגועים או נוקו, ואת מסד הנתונים מתעדכן בהתאם. ניתן לגשת אל אתרים שסומנו בעבר כזדוניים לאחר שאלה נקבעו כבטוחים.

מה איומים מבוססי אינטרנט שהמערכת חוסמת?

ישנם עשרה איומים מבוססי אינטרנט ש- WebTitan מגן מפניהם : נקודות הפצה של תוכנות זדוניות, הונאת מודעות, רשתות Botnets, תוכנות ריגול ותוכנות מפוקפקות, פישינג ואתרים מזויפים אחרים, אתרי פיקוד ובקרה (C2), כתובות דואר אלקטרוני להתקשרות זדונית, אתרים פגומים וקישורים לתוכנות זדוניות, כתובות של אתרי ספאם ואתרים לכריית Cryptocurrency.


עם WebTitan, לעסקים לא רק יש שליטה רבה על סוגי האתרים שבהם מבקרים העובדים שלהם, אלא גם הגנה ממגוון רחב של אתרים זדוניים, חסימת תוכנות זדוניות ותוכנות ransomware, גניבת נתונים והונאה.


למידע נוסף כיצד המערכת יכולה לסייע לשפר את הרמת האבטחה של הרשת שלך, פנה לצוות המכירות של אופק טכנולוגיות

bottom of page