top of page
חיפוש

מה ההבדלים בין שרת וירטואלי לקונטיינר?

אם רק לאחרונה התחלת ללמוד על כלי וירטואליזציה, ייתכן שתהה כיצד מכולות שונות ממכונות וירטואליות מסורתיות (VM). אחרי הכל, מכולות הפכו לכוח דומיננטי בפיתוח ענן יליד. חשוב להבין מה הם ומה הם לא.

הנה כל מה שאתה צריך לדעת כדי להבין את המכולות לעומת הדיון VMs.

מהו מכונה וירטואלית?

כפי שהשם מרמז, מכונה וירטואלית היא תוכנה המדמה מערכת מחשב. הדבר מאפשר לצוותים להפעיל מה שנראה כמספר מחשבים במחשב אחד. אם עליך להפעיל תוכנה על סוג חומרה או מערכת הפעלה אחרת, VM מספק אפשרות זו מבלי להשתמש בחומרה נוספת.

מה הם מכולות?

מיכלים הם משקל קל יותר, זריז יותר של טיפול וירטואליזציה. במקום לסובב את כל מכונה וירטואלית, מיכל חבילות יחד כל מה שצריך כדי להפעיל פיסת תוכנה קטנה. המכולה כוללת את כל הקוד, את תלותו ואפילו את מערכת ההפעלה עצמה. זה מאפשר ליישומים לרוץ כמעט בכל מקום.

ההבדל העיקרי הוא שב- VM, הצוות יוצר סביבות וירטואליות שבהן ניתן להפעיל סוגים שונים של תוכנות. מכולה, לעומת זאת, מבודד את התוכנה מהסביבה באופן שמאפשר לה לרוץ ברוב מקום.

מדוע מכולות?

מה המשמעות של הבדלים אלה? אמנם יש עדיין הרבה סיבות להשתמש VMs, מכולות לספק רמה של גמישות כי הוא מושלם עבור multicloud העולם. כאשר צוות פיתוח יוצר יישום, ייתכן שהם לא ידעו את כל המקומות הדרושים לפריסתו. כיום, ייתכן שארגון מפעיל את היישום בענן הפרטי שלו, אך מחר ייתכן שיהיה עליו לפרוס אותו בענן ציבורי מספק אחר.

יישומי Containerizing מספק צוותים את הגמישות הדרושה להם כדי להתמודד עם סביבות תוכנה רבות של ה- IT המודרני.


bottom of page