top of page
חיפוש

אוטומציה לשרתים – שימושים ויתרונות בולטים

עודכן: 15 בדצמ׳ 2020

במסגרת תפקידם, נדרשים ראשי הצוותים במחלקות השונות לחלק משימות לעובדי הצוות שלהם. עד לא מזמן משימות היו מחולקות אך רק בין עובדי הצוות, אך כיום הן מחולקות גם לתוכנות מחשב. דוגמא לכך: תוכנות שתפקידן לבצע אוטומציה לשרתים. ישנן חברות שבוחרות לשלב בין אוטומציית שרתים ידנית לממוחשבת, לצד חברות שנותנות אמון מלא בתוכנות הממוחשבות-מתקדמות.


ככל שהטכנולוגיה מתפתחת וסביבת העבודה הופכת "ממוחשבת" יותר, כך מצליחים בעלי העסקים לשחרר ולהניח על כתפי התוכנות אחריות גדולה יותר. אוטומציה – העברת הסמכות והאחריות לביצוע מהעובדים למכונות ותוכנות.


אוטומציה לשרתים
אוטומציית שרתים

היתרונות הבולטים של אוטומציה לשרתים

  • אוטומציה לשרתים הנשענת על תוכנה לעולם לא מתעייפת או לוקחת הפסקות. אם משווים ביצועים של תוכנה ממוחשבת לביצועיו של עובד (מסור, נאמן ומקצועי ככל שיהיה), הרי שביצועי התוכנה יהיו גבוהים יותר. בשונה מעובדים ששעות העבודה והיעילות שלהם מוגבלות, משימות המופקדות באחריות תוכנות מבוצעות במתכונת של 24/7 ובסטנדרט אחיד.

  • מהירות העבודה. כלי אוטומציית שרתים ממוחשבים מהירים יותר בהשוואה לבודקים אנושיים, כך שבמידה ואכן "מסתובבות" להן בחופשיות בעיות שונות בשרתים, הן מזוהות מהר הרבה יותר. כתוצאה מכך, ניתן לטפל בהן במהירות ולמנוע נזקים (לעתים גדולים מאד) לעסקים.

  • התוכנה שמבצעת את האוטומציה מחליפה עובד אנושי. עבור ארגונים ששואפים דרך קבע להתייעלות, מדובר על בשורה של ממש, שכן מדובר על חיסכון אדיר בכוח אדם.

  • ואולי הדבר החשוב ביותר: אוטומציית שרתים מבטיחה סריקה קפדנית ויסודית לשרתים (קראו בהרחבה על ניטור שרתים). בעוד בדיקה ידנית עלולה לפספס ליקויים בתפקוד השרתים (פספוסים הנובעים מחוסר ניסיון מקצועי / היעדר תשומת לב), כלי האוטומציה ערניים, עקשניים, לא מוותרים ומזהים כשלים הדורשים בטיפול מידי.


"שרתים וירטואליים צריכים בקרה של אוטומציה?"

בוודאי. שרתים וירטואליים (שרתים בענן), חשופים לאינספור פגיעות אפשריות. הודות לכלים מתקדמים כדוגמת אוטומציה לשרתים, אותם אירועים מנוטרלים ומונעים נזקים.


חוסר ערנות, שחיקה טבעית או מחסור בעובדים (שמטבע הדברים, לעתים בלתי נמנעים כאשר מדובר על בדיקות ידניות), עלולים לעלות לעסקים ביוקר. כלי האוטומציה השונים נשענים על בדיקות אוטומטיות, כאלו שמתבצעות על בסיס יומי וללא תלות בכוח אדם. כלומר, האחריות מופקדת בידי תוכנה מתקדמת שסורקת את השרתים, מדווחת על סטיות מסטנדרט העבודה הנדרש וכך מאפשרת לצוותים הרלוונטיים לפעול במידי.


להתקדם ולחסוך בחסות השרתים הווירטואליים

שרתי הענן מאפשרים כיום לבעלי העסקים ליהנות מהפתרונות המתקדמים והחסכוניים ביותר. המעבר לענן מציף חששות (בעיקר נוכח העובדה כי זונחים את המוכר לטובת הלא מוכר), אך אלו שעשו את המעבר מדווחים על הסתגלות מהירה ועל יתרונות בולטים:

  • מרחב המבסס תנאים אידיאלים לזמינות המערכות לצוות העובדים

  • חיסכון במקום על שרת פיסי + חיסכון על העסקת עובד רשתות בתוך הארגון

  • אבטחת מידע וביצועים בסטנדרט הגבוהה ביותר


אוטומציה לשרתים, מעבר לענן ופתרונות מתקדמים נוספים עם ofekcloud. לפרטים נוספים ויעוץ מקצועי ללא התחייבות, התקשרו – 073-2200100


bottom of page