top of page
חיפוש

אמזון מובילה בשוק הענן בזמן שגוגל ומיקרוסופט מצמצמות את הפער

אמזון ממשיכה לשלוט בתשתית מחשוב ענן כשוק שירות , אבל Azure של מיקרוסופט גדל במהירות. ההכנסה העולמית בשוק (IaaS) גדלה ב -29.5% ב -2017 והסתכמה ב -23.5 מיליארד דולר, לעומת 18.2 מיליארד דולר ב -2016, לפי חישובים של חברת האנליסטים גרטנר. החברות מעבירות יותר ויותר את הנתונים והיישומים שלהן לספקי שירותי ענן; קבוצת האנליסטים חזתה לאחרונה כי כתוצאה מכך 80% מהמפעלים ייסגרו את מרכזי הנתונים המסורתיים שלהם ב -2025 - לעומת 10% בלבד כיום.

אמזון היו הספק המוביל בשוק IaaS בשנת 2017, ואחריו מיקרוסופט גוגל, אליבאבא ורקספייס. סיד נאג, מנהל המחקר בגרטנר, אמר כי ההוצאה על מחשוב ענן מהווה כעת יותר מ -20% מסך תקציב ה- IT  עבור ארגונים המשתמשים בו, ושירותי ענן נמצאים כעת בשימוש בסביבות ייצור ובפעולות עסקיות קריטיות.

בשוק ה- IaaS, ארבעת השחקנים הגדולים תופסים גם נתח גדול יותר מסך ההכנסות, כאשר השוק מתחיל להתמזג. אמזון, מיקרוסופט, אליבאבא וגוגל מייצגות כמעט שלושה רבעים (73%) מסך שוק ה- IaaS ו- 47% משוק ה- IUSS המשולב (IUSS).

אמזון היא המובילה הברורה בשוק ה- IaaS בעולם, עם הכנסות משוערות של 12.2 מיליארד דולר ב -2017, עלייה של 25% לעומת שנת 2016. גרטנר אמרה כי לקוחות נודדים ממרכזי נתונים מסורתיים לענן תשתיות והלקוחות שעובדים על פרויקטים של טרנספורמציה דיגיטלית סייעו בהגדלת ההכנסות של אמזון.

מיקרוסופט הציגה צמיחה מהירה בשירות Azure שלה עם הכפלה של ההכנוסת להכפלה ל -3.1 מיליארד דולר ב -2017. אליבאבא החזיקה במקום השלישי. "לאליבאבה יש את היכולת הפיננסית להמשיך במגמה זו ולהשקיע בהתרחבות גלובלית, דבר המעניק לפוטנציאל של החברה להפוך עם הזמן אלטרנטיבה לספקי ענן ההיפרסקאל הגלובלי באזורים נבחרים", אמרה גרטנר. נתונים נפרדים עבור שוק תשתיות הענן הציבורי העולמי בשבוע שעבר הראו שאמזון תפסה את רוב ההכנסות, אך מיקרוסופט וגוגל גדלו מהר יותר.

bottom of page