top of page
חיפוש

מהם שירותי ענן מנוהלים?

יש אנשים שאוהבים לעשות הכל בעצמם. כדי לנהל את הכסף שלהם, הם פותחים חשבון תיווך מקוון ומשקיעים הרבה זמן במחקר השקעות ותיאורית תיק. כדי לשמור על המכוניות שלהם, הם משנים את הנוזלים והמסננים והצמיגים שלהם, ומקדישים שעות רבות לקריאת מדריכים ולזמנת חלקים. אבל כלי השקעה ורכב מנועי כאחד נעשים מורכבים יותר ויותר. בשלב מסוים, אנשים עסוקים ביותר, וכדי להצליח יש להתמקד במה שהם עושים הכי טוב ולתת מומחים לעשות את השאר. זה חלק גדול ממה שאנחנו עושים באופק טכנולוגיות על מנת שלקוחות יצליחו בפריסת מחשוב הענן שלהם.

מהו ענן מנוהל? זה מתחיל עם האמת הפשוטה שכל ענן צריך להיות מנוהל על ידי מישהו. כמו החיסכון הפנסיה שלך או את המכונית שלך, אז כל העסק פונה שתי אפשרויות עיקריות:

א. לעשות הכול עצמו- עסק יכול לשכור ולהכשיר מומחים לביצוע כל המשימות המורכבות הנדרשות לניהול תשתית ענן וכלים וערימות יישומים. לחלופין, הוא יכול לנהל ולתווך בין מספר רב של ספקי ענן: למשל, אחד עבור תשתית ענן מרובה דיירים ושני עבור שרתי דיירים בודדים או VMware במתקן colocation ושליש לתמיכה.

או

ב. עסק יכול להעסיק שותף מהימן לנהל את כל או רוב הענן שלו.

אפשרות ב׳ היא ענן מנוהל. זה שירות המאפשר לעסקים לנצל את העוצמה של מחשוב ענן ללא הכאב של להיות מומחים בכל דבר. חברות המשתמשות בענן מנוהל יכולות להתמקד בעסקי הליבה שלהן - בניית יישומים ומוצרים חדשים אחרים, וגיוס של לקוחות חדשים. הם יכולים להישאר מהרים ורזים, ועלויות השכר שלהם לא צריכות להתנפח עם צוותים גדולים של מהנדסים, מנהלי מערכות ומומחים אחרים בכדי לנהל את ה- IT.


ספק ענן מנוהל כמו אופק טכנולוגיות מציעה ללקוחותיה כלכלות גדולות של מומחיות. מהנדסי הספק מנהלים לא רק את מחשוב הלקוחות, האחסון, הרשתות ומערכות ההפעלה, אלא גם את הכלים המורכבים ואת היישומים שפועלים על גבי תשתית זו. אלה כוללים את המאגרים האחרונים פלטפורמות מסחר אלקטרוני, כמו גם כלי אוטומציה של ענן מנוהל מאפשר לכל לקוח לבחור אילו פונקציות IT הוא רוצה לנהל בתוך הבית, תוך השארת כל השאר לספק השירות שלה.


שירותי ענן מנוהלים כוללים, ברמת התשתית:

הדרכה בבניית ותפעול המערכת ופעולות (Ops) ניטור המערכת, התראה ודיווח ובדיקות ביצועים וכוונון תקשורת פרואקטיבית ותמיכה 24 × 7 תוך מתן נקודת מגע אחת מרכזית לתמיכה וניהול אבטחה ותאימות, גיבוי והתאוששות מאסון, ניהול מסד נתונים ותמיכה משתמשים והדרכה.


ברמת היישום והיישום, שירותי ענן מנוהלים כוללים:

כלים לניהול חיבור המשתמשים לסביבת הענן, שרתים, אפליקציות, חיבורת תקשורת, פלטפורמת גישה מבוססת טרמינל ותמיכה עבור הסביבה.


דרך טובה אחת למסגרת ענן מנוהל היא לתאר את החלופות העיקריות אליו:

1. ענן לא מנוהל . כאן הלקוח משכיר גישה לתשתיות - לעתים קרובות מספק גדול כמו אמזון, גוגל או מיקרוסופט - ונוטל על עצמו את כל הנטל של ניהול התשתית הזו, כמו גם את כל הכלים והאפליקציות שמופיעים עליה. לקוחות שבוחרים באפשרות זו מקבלים לעתים קרובות מחירי תשתית נמוכים יותר ממה שהם מקבלים מספק ענן מנוהל - יחד עם עלויות כוללות גבוהות יותר עבור העסקת מהנדסים נוספים, פיקוח על המהנדסים האלה, והגדלת יתר על מנת למנוע מחלוקת על משאבים בתשתית מרובת שוכרים.


2. ספקים מרובים . כמה לקוחות לשכור תשתית זולה מספקי אחד או יותר ולאחר מכן לשכור אחד או יותר ספקי כדי לתמוך בתשתית. אפשרות זו יכולה לספק חיסכון בעלויות יחידות התשתית, אך בדרך כלל הן מקוזזות על ידי עלויות תמיכה גבוהות יותר. לעתים קרובות קשה להסכים עם ספק רב, עם מערכות מקוטעות, ללא אחריות ברורה לתוצאות ולא "גרון אחד".


3. מיקור חוץ : המפעלים הגדולים ביותר למיקור חוץ כל או רוב פעולות ה- IT שלהם אינטגרטור מערכות גדול כמו IBM, HP, או CSC. הסדרים אלה מאפשרים ללקוח להתמקד בעסקי הליבה שלו, אך הם יקרים מאוד. מיקור חוץ גדול גם נוטים לנוע לאט. עשויות לחלוף שבועות כדי לשנות חלק מהתצורה של הלקוח. ארגונים נוספים, והמפתחים שדוחפים את החדשנות בתוך אותן חברות, מגלים כי הם יכולים לנוע במהירות רבה יותר ובעלות חסכונית על-ידי מעבר של יישומים חדשים אל מחוץ למיקור-חוץ שלהם ואל ספקי עננים מנוהלים פחות יקרים.

אופק טכנולוגיות הוא מספר 1 בענן מנוהל . אנו מוצאים כי הגישה ענן מנוהל מושך יותר ויותר חברות, גדולות וקטנות, שרוצים להתמקד בעסקי הליבה שלהם. כפי שאמר פעם אדם חכם, המיקוד הוא לא על מה שאתה עושה; הוא על מה שאתה לא עושה.

bottom of page