top of page
חיפוש

נמל סאן דייגו נפגע ממתקפת RansomWare

נמל סאן דייגו מתאושש מהתקפה של Ransomware שפגעה ביום שלישי, 25 בספטמבר, כשהיא פוגעת במערכות המחשוב המינהליות. ה- FBI והמחלקה לביטחון המולדת של ארה"ב נמצאים כעת באתר לחקירת המקרה. ובעוד הנמל נשאר פתוח לציבור, תנועת המשלוחים אינה מושפעת, מערכות מסוימות נסגרות כאמצעי זהירות בזמן שעובדי הנמל מיישמים תוכנית ההבראה למערכות המחשוב.

האירוע מסמן את אירוע הסייבר השני בנמל בינלאומי השבוע, שכן נמל ברצלונה נאלץ להפעיל תוכנית חירום בתגובה להתקפה על השרתים שלהם.

אלה הן רק הדוגמאות האחרונות במגיפה הולכת וגוברת של פשיעות אינטרנט, המכוונות לתשתית תחבורה, עירונית וממשלתית. הקורבנות האחרונים אחרים כוללים את מחלקת התחבורה של קולורדו, אשר הוציאה כמעט 2 מיליון דולר כדי להתאושש מההתקפה, ואת העיר של אטלנטה , אשר עשוי בסופו של דבר לשלם 17,000,000 $ . רק בשבוע שעבר, נמע התעופה בריסטול נפגע על ידי ransomware

עכשיו זה יותר חשוב מאשר אי פעם להכין תוכנית מודרנית להגנה על הארגון שלך מפני האיום של ransomware. לשם כך, המומחים שלנו ממליצים על ארבעה שלבים פשוטים כדי לוודא שהקבצים, היישומים והמערכות שלך יהיו בטוחים.


ארבעה שלבים כדי להגן על המערכת מפני ransomware

  1. הישאר מעודכן - כמו כל תוכנות זדוניות, ransomware מחפש פגיעויות במערכת המחשב. חברות תוכנה מגיבות על כך על ידי מציאת פגיעויות תיקון, ומספק עדכונים שוטפים אשר בטוח את הפגיעויות האלה. על ידי עדכון התוכנה של המערכת שלך, אתה יכול לעשות את זה קשה יותר עבור ransomware כדי למצוא נקודה טובה של התקפה.

  2. הכן גיבוי (או שתיים) למקרה הצורך - אם המערכת שלך מקבל נגוע שיש גיבוי עדכני תמונת מראה ליד יאפשר לך למחוק את הנזק שנגרם על ידי התקפה הקיברנטי ולהחזיר את כל הקבצים, התיקיות, היישומים, הגדרות המערכת שלך ואת מערכת ההפעלה למצב נגוע מראש.כדי להבטיח את הגיבויים הבטוחים ביותר האפשרי, מומחים ממליצים לך בצע את הכלל 3-2-1 : לשמור על שלושה עותקים של הנתונים שלך , לאחסן את הנתונים בשני פורמטים שונים , ולוודא אחד הוא תמיד מחוץ לענן .

  3. ודא שהתוכנות האנטי-זדוניות שלך מעודכנות - תוכנת האנטי וירוס המסורתית של המחשב שלך פועלת על ידי בדיקת ransomware פוטנציאלית כנגד מסד נתונים של חתימה. אם הוא מוצא חתימה קובץ התואמת ransomware ידוע, הוא חוסם ומחיק אותו. עם זאת, אם מסד הנתונים החתימה אינו מעודכן, זן ransomware יעבור.גישה טובה יותר היא להוסיף הגנה פרואקטיבית. Acronis Active Protection , הכלול בכל מוצרי הגיבוי של Acronis, משפר באופן משמעותי את ההגנות המסורתיות על ידי בדיקה פעילה של התנהגות של קבצים זדוניים פוטנציאליים, במקום להסתמך על זיהוי חתימות ידועות. גישה זו מפחיתה את האיום של זנים חדשים ransomware ומחיקת קבצים זדוניים לפני שהם יכולים להתחיל את ההתקפה שלהם.

  4. לדעת איך פושעים להיכנס - רוב זיהומים ransomware להתחיל עם טעות אנושית פשוטה - מישהו לוחץ על קישור או פותח קובץ מצורף שמציף את המחשב ואת המערכת המצורפת עם קוד זדוני. Cyberpriminals הם מתוחכמים מאוד בשיטות אלה, באמצעות הנדסה חברתית כדי להניע את המשתמשים לבצע קליק מוטעה אשר יפגע במערכת כולה. ודא שכל מי שניגש למערכת שלך מודע לסכנות אלה.

מה לעשות אם אתה נפגע מוירוס כופר

אם ransomware כבר מוצפן המחשב שלך ואת השעון מתקתק לשלם את כופר כדי לקבל את הנתונים בחזרה, אנו ממליצים על השלבים הבאים:

  1. אל תשלם את הכופר. רק 47 אחוזים של קורבנות ransomware לשלם למעשה לקבל את הנתונים שלהם בחזרה. רוב בסופו של דבר לאבד את הנתונים שלהם ואת הכסף תוך איתות cybercriminals כי שיטות העבודה שלהם.

  2. אם יש לך גיבוי שלא היה מחובר בזמן ההתקפה, נסה לשחזר אותו. אל תניח כי שחזור קבצים מוצפנים לבד יפתור את הבעיה שלך, ransomware יכול להדביק כל חלק של המערכת שלך רק על ידי שחזור כל דבר אתה תהיה בטוח כי הזיהום הוסר.

  3. אם אין לך גיבוי, או הגיבוי שלך היה על כונן מקומי בזמן ההתקפה, אתה עלול להיות מזל.Ransomware המודרנית מחפשת קבצי גיבוי מקומיים ומצפין או מוחקת אותם כדי להבטיח שאין לך נתיב מילוט מהפיגוע. ללא תמונת גיבוי מאובטחת ולא מחוברת, ייתכן שתצטרך למחוק את המערכת כולה כדי להיפטר מהזיהום.

מחשבה סופית

אין שום סימן כי התקפות ransomware יאט במונחים של תדירות או תחכום. בין השנים 2016 ל 2017, מספר התקפות של Ransomware גדל בשיעור חסר תקדים של 350 אחוזים .

עם זאת, אנו חיים ועובדים בעולם דיגיטלי יותר ויותר והפתרון לאיומים אלה אינו בא מחזרה לימים אנלוגיים. עם תוכנת גיבוי אמינה, מאובטחת וקלה לשימוש מאקרוניס, תוכנת אנטי-רנסוור אקטיבית וחדשנית, ומעט של ערנות אנושית, אתה יכול לשמור על הנתונים שלך ועל המערכת שלך בטוח ומאובטח לא משנה מה.

כדי לראות בעצמכם כיצד פתרון הגנת הסייבר מודרני כתובות איומים מודרניים כדי נתונים, אנו מזמינים אתכם לנסות את פתרון הגיבוי של אופק טכנולוגיות.

bottom of page